Många ville se forskare slamma

Årets vinnare av Science slam, Tomas Björklund. Foto: Jonas Andersson

Tomas Björklund, forskarassistent i molekylär neuromodulering, är årets vinnare av Science slam i Almedalen.

Det var precis som tidigare år fullsatt i Öresundshuset när Science slam-tävlingen avgjordes under ledning av Johan Wester. Sex forskare presenterade på max åtta minuter sin forskning och publiken fick betygsätta deras insats. Efter en hård kamp stod Tomas Björklund som segrare. Stort grattis!

Övriga medverkande var Dan-Erik Andersson, universitetslektor, Centrum för Mellanösternstudier, Åsa Burman, lektor, mänskliga rättigheter, Karin Bäckstrand, professor, Statsvetenskapliga institutionen, Johan Zetterberg, forskare i förbränningsfysik och Charlotta Nilsson, forskare i kärnfysik.

Alla medverkande tillsammans med Johan Wetser och rektor Per Eriksson.

Text och foto: Jonas Andersson