MOOC om globala perspektiv på sexuell och reproduktiv hälsa och rättigheter - startar 27 april!

Globala perspektiv på sexuell och reproduktiv hälsa och rättigheter - en MOOC vid Lunds universitet som ger dig möjlighet att utforska området sexuell och reproduktiv hälsa och rättigheter, och tillsammans med deltagare från hela världen reflektera över teman och frågor som är av global betydelse.

Sexualitet och reproduktion är intimt kopplade till människors hälsa och välbefinnande. Sexuell och reproduktiv hälsa sträcker sig bortom sjukdom och fertilitetskontroll. Det omfattar även allas rätt till ett säkert och tillfredsställande sexuellt och reproduktivt liv och rätten att bestämma över sin egen kropp utan att bli utsatt för tvång, våld eller diskriminering. Vår värld förändras ständigt och nya utmaningar dyker upp. I den här kursen kommer vi att titta på några av dessa utmaningar samt vilka möjligheter till förändring som finns.

Låter det intressant? Gör som tusentals människor från hela världen och följ kursen på Coursera i april!

Kursstart: 27 april