Naturvetenskap, medicin och teknik för tusentals elever

Populärvetenskapliga föreläsningar inom naturvetenskap, medicin och teknik lockar den här veckan gymnasieelever från hela landet till Lund.

Omkring 6000 elever och deras lärare har bokat in sig på en eller flera av de 105 unika föreläsningar som äger rum måndag till fredag. Föreläsningarna handlar om allt från rymdens svarta hål till kärlekens kemi – och nästan allt däremellan.
NMT-dagarna vid Lunds universitet har anordnats varje år sedan 1998. Syftet är att inspirera ungdomar och öka intresset för naturvetenskap, medicin och teknik genom att presentera ny forskning på ett populärvetenskapligt sätt.

Kontaktpersoner för NMT-dagarna
Linda Hansson, Naturvetenskapliga fakulteten
046-222 48 41
linda [dot] hansson [at] science [dot] lu [dot] se (linda[dot]hansson[at]science[dot]lu[dot]se)