Nellie Linander vann Science Slam-slaget

Nellie Linander vann årets Science Slam. Foto: Jonas Andersson

Nellie Linander från funktionell zoologi vid Naturvetenskapliga fakulteten vann årets Science Slam i Almedalen – som avgjordes i form av en battle med Malmö högskola.

Det var fullsatt i Öresundshuset i centrala Visby när årets upplaga av Science Slam avgjordes. Tre forskare från Lunds universitet och tre forskare från Malmö högskola gjorde upp om segern. Publiken betygsatte alla framföranden, och till slut stod Nellie Linander som segrare efter att ha presenterat sin forskning om hur humlor navigerar.

Övriga tävlande var Maj Rundlöf, Lunds universitet, Marc Isaksson, Lunds universitet, Karin Staffansson Pauli, Malmö Högskola, Michael Braian, Malmö Högskola samt Anders Hellström, Malmö Högskola.