Välkommen till invigningen av Lunds universitets första donationskampanj

interiörbild från universitetshusets aula

På fredag den 24 januari lanseras Lunds universitets första donationskampanj: ”För en bättre värld”. Kampanjen följer en lång tradition av givande, där mecenater, stiftelser och företag ända sedan 1666 stöttat universitetets verksamhet.

Under tiden fram till universitetets 350-årsjubileum kommer universitetet i och med kampanjen sätta särskilt fokus på donatorrelationer.

Det är ett långsiktigt och angeläget arbete som nu inleds. Målet är att skapa fler kontaktytor till den privata sektorn för att på så vis generera ett ökat inflöde av kompletterande resurser till forskning, utbildning, utrustning och lokaler.

För att fira lanseringen av kampanjen, arrangeras ett evenemang i Universitetshusets atrium den 24 januari.

Såväl anställda som studenter välkomnas att delta vid invigningen av donationskampanjen och ta del av det donationsarbete som sker vid universitetet.

Universitetets styrelseordförande Margot Wallström och rektor Per Eriksson inviger kampanjen kl. 14.00 tillsammans med Ulrika Nilsson, avdelningschef för Donatorrelationer.

Representanter från Donatorrelationer kommer att närvara för att presentera kampanjens innehåll och de verktyg som forskare och studenter själva kan använda för att attrahera filantropiskt kapital.

På plats finns även Forskningsservice, som kommer att visa hur man kan finna extern finansiering genom traditionella forskningsansökningar, samt Alumni-nätverket som berättar om metoder för effektivt nätverkande.

Tag tillfället i akt och kom till Universitetshuset och låt dig inspireras av hur arbetet med donationer fungerar. Välkommen!

Vad: Öppet hus i samband med lanseringen av donationskampanjen
När: 24 januari 2014, 13.00–16.00, invigning kl. 14.00-14.30
Var: Universitetshusets atrium, Paradisgatan 2, Lund.
Förtäring: Fika

Se ytterligare information i inbjudan (PDF 200 kB)