Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media II

Kurs 7.5 högskolepoäng

Beskrivning

The course consists in a continuation and deepening of IMSB20 (The rhetoric of advertising in modern media I). In relation to the needs of different media, the intermedial design of advertising is defined and analysed by deepening the theoretical frames. Beside the ethical and media specific context when analysing current advertising new media relations like architecture and advertising are explored. Focus lies on a more complex understanding of the development in commercials as a vital product of modern culture.

This course is also included in IMSA22, Intermedia Studies: Level 2

Öppen för anmälan

Alla utbildningstillfällen

Kontakt

Institutionen för kulturvetenskaper

Besöksadress
Helgonavägen 3, LUX – Hus C, Lund

Postadress
Box 192, 221 00 Lund

+46 46 222 31 40

https://www.kultur.lu.se/

Behörighet & urval

Förkunskapskrav

Grundläggande samt kurs motsvarande IMSB20 Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media I, 7,5 hp.

Urval

Platserna fördelas enligt följande: Betyg 34%, Högskoleprov 34% och antal tidigare högskolepoäng vid sista anmälningsdag (upp till 165) 32%.

Anmälan & antagning

Start Höstterminen 2024

Kvällstid Lund, deltid 75%

På engelska

Studieperiod

30 oktober 2024 - 13 december 2024

Ansökan

Sista ansökningsdag 2024-04-15

Kvällstid Lund, deltid 75%

På engelska

Studieperiod

30 oktober 2024 - 13 december 2024

Ansökan

Stängd för anmälan

Anmäl dig via antagning.se

Du anmäler dig till våra kurser och program på Antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.

Läs mer om anmälan och antagning samt sista anmälningsdag på våra Studera-sidor

Antagning.se


Sen anmälan

Efter sista anmälningsdag stänger anmälan till alla utbildningar. De kurser och program som har platser kvar efter första urvalet kan öppna för sen anmälan efter att de första antagningsbeskeden publicerats. Dessa utbildningar är då märkta ”Öppen för sen anmälan” på Antagning.se. Detta gäller anmälan till vår-, sommar- och hösttermin.

Läs mer om sen anmälan här

Gör en sen anmälan på Antagning.se

Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES

Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs vidare på https://antagning.se/sv/studier-pa-hogskoleniva/anmalnings--och-studieavgifter/

Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media II är 14 375 SEK.