Muddiest Point -; erfarenheter och reflektioner
Författare
Summary, in English
I en stor del av kurserna på Institutionen för Reglerteknik är traditionella räkneövningar en av de vanligast förekommande undervisningsformerna. Övningarna är traditionellt upplagda och går vanligtvis till så att övningsledarna går igenom några tal på tavlan och därefter, i mån av tid, får studenterna räkna på egen hand. Något som ofta upplevs som ett problem med övningen som undervisningsform är att interaktionen mellan lärare och studenter är bristfällig. För att förbättra kommunikationen har metoden "Muddiest Point" testats under övningarna i några av institutionens kurser. Sedan starten under vårterminen 2001 har metoden använts både i grundkurser och i fortsättningskurser. Erfarenheterna är, med vissa reservationer, mycket goda.
Avdelning/ar
Publiceringsår
2003
Språk
Engelska
Sidor
37-41
Publikation/Tidskrift/Serie
Proceedings - 1:a Pedagogiska Inspirationskonferensen 2003
Fulltext
- Available as PDF - 256 kB
- Download statistics
Dokumenttyp
Konferensbidrag
Förlag
LTH
Ämne
- Control Engineering
Status
Published