Servicemötet – multidisciplinära öppningar

Redaktör

Abstract in Undetermined

Mötet mellan organisationer och kunder, det så kallade servicemötet, är av central betydelse för såväl förståelse som för ledning av tjänsteverksamheter. Att tjänster utgörs av de interaktioner som uppstår under servicemötet har sedan länge uppmärksammats, inte minst av forskare som Christian Grönroos, Evert Gummesson och Richard Normann och den Nordiska skolan inom service management. Servivemötet - Multidisciplinära öppningar tar sin utgångspunkt i denna nordiska forskningstradition, men syftar till att föra läsaren bortom några av dess nuvarande ämnesmässiga begränsningar. Genom att förena studier från olika akademiska discipliner (företagsekonomi, sociologi, etnologi, kulturgeografi) ifrågasätter boken rådande föreställningar och tillför nya infallsvinklingar om servicemötet.

• Social Sciences Interdisciplinary
  • Business Administration