Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

L1-L2 translation versus no translation: A longitudinal study of focus-on-formS within a meaning-focused curriculum

Författare

Redaktör

  • Lourdes Ortega
  • Heidi Byrnes

Avdelning/ar

Publiceringsår

2008

Språk

Engelska

Sidor

182-202

Publikation/Tidskrift/Serie

The Longitudinal Study of Advanced L2 Capacities

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Routledge

Ämne

  • Languages and Literature

Nyckelord

  • translation
  • second language learning
  • Focus-on-forms instruction
  • experimental
  • longitudinal
  • SoTL

Status

Published