Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Att motivera förändring

Författare:
Publiceringsår: 2004
Språk: Svenska
Sidor: 9-11
Publikation/Tidskrift/Serie: 2:a Pedagogiska Inspirationskonferensen 2004
Dokumenttyp: Konferensbidrag
Förlag: LTH
Ytterligare information: Rapporten skrevs under Pedagogisk introduktionskurs som avlutades januari 2004. Presenterades på 2a Pedagogiska inspirationskonferensen, LTH 24 maj 2004, och publiserades då i förkortad variant i procedings.

Sammanfattning

Förändringar måste vara väl motiverade och förankrade
hos både elever och lärare. De måste vara anpassade till
skolans mål och den enskilde studentens behov. I denna
rapport presenteras ett antal förslag på lösningar till några av de problem som kan uppstå då man försöker införa
nya pedagogiska metoder samt motivationens betydelse
för det slutgiltiga resultatet.

Disputation

Nyckelord

  • General Works

Övriga

2:a Pedagogiska inspirationskonferensen, LTH
2004-05-27
Lund
Published

Box 117, 221 00 LUND
Telefon 046-222 00 00 (växel)
Telefax 046-222 47 20
lu [at] lu [dot] se

Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211
Om webbplatsen