Meny

Javascript verkar inte påslaget? - Vissa delar av Lunds universitets webbplats fungerar inte optimalt utan javascript, kontrollera din webbläsares inställningar.
Du är här

Transparency preference and economic behavior

Publiceringsår: 1998
Språk: Engelska
Sidor: 349-56
Publikation/Tidskrift/Serie: Journal of Economic Behavior and Organization
Volym: 37
Nummer: 3
Dokumenttyp: Artikel
Förlag: Esevier

Sammanfattning

It is shown that decision makers guided by Popperian epistemology will have a preference for transparency, even in situations where standard economic theory provides no rationale for such a preference. This provides a Popperian resolution of the Ellsberg paradox, and a rationale for suspicion in experiments as well as in economic life.

Disputation

Nyckelord

  • Business and Economics
  • Transparency
  • Refutability
  • Ellsberg paradox
  • Suspicion
  • Uncertainty aversion

Övriga

Published
Yes
  • ISSN: 0167-2681

Box 117, 221 00 LUND
Telefon 046-222 00 00 (växel)
Telefax 046-222 47 20
lu [at] lu [dot] se

Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211
Om webbplatsen