Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

The MUST-analysis and the Role of Politicians in CI

Författare

  • Lars Oxelheim

Summary, in English

MUST (Macroeconomic Uncertainty Strategy) analysis can help identify the demand side of competitive intelligence. It is a key tool by which relevant economic variables can be identified for companies. It also provides sensitivity coefficients necessary to translate the company's different environmental scenarios into corporate cash flow and value. Government, it is argued, should support companies in the competitive intelligence process by focusing on the infrastructure necessary to create increased information transparency.

Publiceringsår

1999

Språk

Engelska

Sidor

65-73

Publikation/Tidskrift/Serie

Competitive Intelligence Review

Volym

10

Issue

4

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

John Wiley & Sons Inc.

Ämne

  • Economics and Business
  • Business Administration

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1520-6386