Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

The race for real-time photorealism

Författare

Summary, in English

Since the 1960s, product designers, architects, lighting planners, gamers and scientific visualizaiton specialists have craved the ability to work in real-time three-dimensional photorealistic virtual worlds. The authors, one specializing in making computer graphics more convincing and the other focusing on making them faster, present the achievements and challenges in the race for real-time photorealistic 3D.

Publiceringsår

2010

Språk

Engelska

Sidor

132-139

Publikation/Tidskrift/Serie

American Scientist

Volym

98

Issue

2

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Sigma Xi, the Scientific Research Honor Society

Ämne

  • Computer Science

Status

Published

Forskningsgrupp

  • Computer Graphics

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1545-2786