Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Forskningens betydelse för undervisningen – ett diskussionsunderlag

Författare

Summary, in Swedish

Kan man i forskningsdominerade miljöer bättre än idag utnyttja sin närhet till (och kunskap om) de egna forskningsprocesserna då man planerar undervisningen? Hur ska undervisningsdominerade högskolemiljöer hämta inspiration till sin undervisning från forskningen i det egna ämnet? Hur ska individuella lärare orientera sin undervisning visavi sin forskning under karriären? Och sist men inte minst; vad är bäst för studenternas lärande, och för samhället i stort?

Publiceringsår

2006

Språk

Svenska

Publikation/Tidskrift/Serie

[Host publication title missing]

Dokumenttyp

Konferensbidrag

Förlag

Lunds Tekniska Högskola

Ämne

  • Educational Sciences
  • Natural Sciences

Nyckelord

  • SoTL

Conference name

LTHs 4:e pedagogiska inspirationskonferens, 2006

Conference date

2006-06-01 - 2006-06-01

Conference place

Lund, Sweden

Status

Published