Test Pattern Generator

Summary, in Swedish

Jason 85 ls är en testbildsgenerator konstruerad för de färgbildsplottrar som framtagits vid institutionen. Den är uppbyggd kring Intels mikrodatorkretsar med CPU 8085 och DMA-kanal 8257-5. Minnet består av 1.5k RAM-minne och 3k PROM-minne.

Testbildsgeneratorn simulerar bandstationen som normalt arbetar mot plottern och ger denna data för uppbyggandet av bilden. Testbildsgeneratorn kan generera flera olika bilder för olika test- och justeringsändamål.

Department of Electrical Measurements, Lund University

• Medical Engineering