Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Closed-Loop Control of an HCCI Engine

Författare

Summary, in English

This paper presents a strategy for closed-loop control of a multi-cylinder turbocharged Homogeneous Charge Compression Ignition (HCCI) engine. A dual fuel port injection system allows control of combustion timing and load individually for each cylinder. The two fuels used are isooctane and n-heptane, which provides a wide range of autoignition properties.



Cylinder pressure sensors provide feedback and information regarding combustion. The angle of 50% heat release is calculated in real time for each cycle and used for timing feedback.



Inlet air preheating is used at low loads to maintain a high combustion efficiency.

Publiceringsår

2001

Språk

Engelska

Sidor

1076-1085

Publikation/Tidskrift/Serie

SAE Transactions, Journal of Engines

Volym

110

Issue

3

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Society of Automotive Engineers

Ämne

  • Energy Engineering

Nyckelord

  • Control
  • Combustion
  • HCCI
  • Engine

Conference name

SAE World Congress, 2001

Conference date

2001-03-05 - 2001-03-08

Conference place

Detroit, MI, United States

Status

Published

Projekt

  • Competence Centre for Combustion Processes

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0096-736X