Finns det skillnader i kvinnliga och manliga teknologers inställning till samarbetslärande i matematikundervisningen?
Författare
Summary, in Swedish
Efter ett par terminers erfarenhets med en lättare variant av samarbetslärande inom matematikundervisningen på LTH, har försöket utvärderats via en enkät. I utvärderingen fokuserade vi på genusaspekten för att försöka ge svar till frågan om kvinnliga och manliga teknologer hade olika inställning till arbetssättet. Resultaten visar att det finns ett överlag positivt mottagande till metodiken bland alla studenter utan större skillnader mellan kvinnor och män. Examinationsresultaten tycks förbättras, om än marginellt, med den nya undervisningssättet.
Avdelning/ar
- Matematik LTH
- Matematisk statistik
- Dynamical systems
Publiceringsår
2007
Språk
Svenska
Fulltext
- Available as PDF - 133 kB
- Download statistics
Dokumenttyp
Rapport
Förlag
[Publisher information missing]
Ämne
- Mathematics
Nyckelord
- SoTL
Status
Published
Forskningsgrupp
- Analysis and Dynamics
- Dynamical systems