Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Rapport om SI-verksamheten vid LTH 2009/10

Författare

Summary, in Swedish

Rapporten redovisar en utvärdering av SI-verksamheten (SI = Samverkansinlärning) vid nio civilingenjörsprogram vid Lunds Tekniska Högskola under läsåret 2009/10 tillämpat på kurser i endimensionell analys, linjär algebra, mekanik samt inledande kemi. Både kursresultat samt poängproduktion under det första året är signifikant bättre för SI-deltagare än de som ej följt SI. Resultaten avseende andel godkända på kurs eller delkurs låg i intervallet 14-38 % bättre för SI-deltagarna. Poängproduktionen i kursen endimensionell analys till vilken mycket av SI-verksamheten varit kopplad låg 3,7 hp högre bland SI-deltagarna, en ganska avsevärd skillnad med tanke på att kursen totalt är på 15 hp. Poängproduktionen under det första läsåret var 6,1 hp högre för SI-deltagarna jämfört med de som ej följt SI. Skillnaden blir än mer uttalad när vi jämför andelen som klarat LTH-målet om minst 40 hp – 78 % bland SI-deltagarna och 55 % bland de som ej följt SI.

Publiceringsår

2010

Språk

Svenska

Dokumenttyp

Rapport

Förlag

Centrum för Supplemental Instruction, Lund

Ämne

  • Engineering and Technology

Nyckelord

  • SoTL

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 978-91-633-5252-2