Meny

Du är här

Populärvetenskapligt skrivande som mål och medel

Publiceringsår: 2010
Språk: Svenska
Publikation/Tidskrift/Serie: LTHs 6:e Pedagogiska Inspirationskonferens, 15 december 2010
Dokumenttyp: Konferensbidrag
Förlag: Lunds universitet, Lunds Tekniska Högskola, Genombrottet

Sammanfattning

Kan populärvetenskapligt skrivande bidra till en
bättre ämnesförståelse? Kan det bidra till att öka kvaliteten även
på det vetenskapliga skrivandet? Vilken roll spelar lärarens eller
handledarens återkoppling under skrivprocessen för lärandet?
Hur kan populärvetenskaplig kommunikation integreras i utbildningen?
Detta är några av de frågor som denna rundabordsdiskussion
kommer att utgå ifrån. Syftet med diskussionen är att
lyfta fram erfarenheter kring populärvetenskaplig kommunikation
och belysa möjligheten att använda det
populärvetenskapliga skrivandet som didaktiskt redskap i
utbildningen.
Nyckelord—didaktik

Disputation

Nyckelord

  • Science General
  • SoTL

Övriga

6:e Pedagogiska inspirationskonferensen
2010-12-15
Lund
Published
Yes

Box 117, 221 00 LUND
Telefon 046-222 00 00 (växel)
Telefax 046-222 47 20
lu [at] lu [dot] se

Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211
Om webbplatsen