Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Efficient Adaptive and Dynamic Mesh Refinement Based on a Non-recursive Strategy

Författare

Summary, in English

In this paper, we present a meshing scheme for the implementation of an adaptive tessellation of triangular meshes on the graphics processing unit (GPU). Tessellation is performed according to a local test to generate primitives dynamically. The refinement procedure does not require the pre-computation of any refinement pattern. The resulting adaptive procedure is efficient and simple, and generates the tessellation pattern of each triangle dynamically. The non-recursive strategy simplifies mesh reconstruction, avoids irregular memory access patterns and uses a simple control flow to make it a good candidate to guide the evolution of tessellation algorithms on future graphics cards. To test our proposal, we have used the geometry shader of current GPUs to generate primitives dynamically.

Publiceringsår

2013

Språk

Engelska

Sidor

843-851

Publikation/Tidskrift/Serie

Computer Journal

Volym

56

Issue

7

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Oxford University Press

Ämne

  • Computer Science

Nyckelord

  • adaptive tessellation
  • displacement mapping
  • non-recursive strategy
  • strips of vertices

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1460-2067