Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Teaching Her, Him…or Hir? Challenges for a Cross-Cultural Study.

Författare

Redaktör

  • Stephan Kopp
  • Stacy Marsella
  • K Thorisson
  • Hannes Vilhjalmsson

Summary, in English

This paper discusses some cultural considerations that we stand before in developing and exploiting an agent based educational software for use by Swedish and American students, age 11-14. The reported cultural challenges arise in software develop¬ment, study designs, and decisions on actual pedagogical use in the two cultural settings.

Publiceringsår

2011

Språk

Engelska

Sidor

447-448

Publikation/Tidskrift/Serie

Lecture Notes in Computer Science

Dokumenttyp

Konferensbidrag

Förlag

Springer

Ämne

  • Psychology (excluding Applied Psychology)
  • Learning

Nyckelord

  • teachable agent
  • gender
  • cross-cultural

Conference name

Intelligent Virtual Agents, 2011

Conference date

0001-01-02

Status

Published

Forskningsgrupp

  • Lund University Cognitive Science (LUCS)