Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Sexuality, secularism and the nation - reading Swedish school policies

Författare

Redaktör

  • Therese Quinn
  • Erica R. Meiner

Summary, in English

In my analysis of recent revisions to Swedish school policy texts, I look for traces of this relationship, reading school policy texts as the materialization of notions of national belonging. For this analysis, I engage discussions that question the secularity of secularism and critique notions of futurity and universal childhood.

Publiceringsår

2012

Språk

Engelska

Sidor

270-280

Publikation/Tidskrift/Serie

Sexualities in Education: A Reader

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Peter Lang Publishing Group

Ämne

  • Gender Studies

Nyckelord

  • school
  • policy
  • education
  • sexuality
  • secularism
  • nation
  • Sweden

Status

Published

Projekt

  • Schooling Gender-Sex-Sexuality. Politics and policy approaches

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 978-1-4331-0636-1