Literary Theory in Swedish Upper Secondary School – Classroom Examples
Författare
Summary, in Swedish
Min hypotes är att litteraturteorin kan användas framgångsrikt på gymnasiet. Viss insikt i teorin kan bidra till att eleverna blir bättre läsare. Ett möjligt sätt att göra detta är via ett induktivt arbetssätt, det vill säga genom att starta med exempel från skönlitterära verk och komma fram till teorin, istället för tvärtom.
Avdelning/ar
Publiceringsår
2011
Språk
Engelska
Sidor
5533-5542
Publikation/Tidskrift/Serie
Proceedings from the 4th International Conference of Education, Research and Innovation
Dokumenttyp
Konferensbidrag
Förlag
International Association for Technology, Education and Development (IATED)
Ämne
- Languages and Literature
Nyckelord
- Literary theory
- narratology
- critical reading
Conference name
International Conference of Education, Research and Innovation, 2011
Conference date
2011-11-14 - 2011-11-16
Conference place
Madrid, Spain
Status
Published
ISBN/ISSN/Övrigt
- ISBN: 978-84-615-3324-4