Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Why Noise Improves Memory in ADHD Children

Författare

Redaktör

  • Frans Mossberg

Summary, in English

Abstract in Undetermined
Noise is typically conceived as being detrimental for cognitive performance. Contrary to this notion recent studies have found that auditory noise may in some cases improve cognition. Recent data and theories suggest that this beneficial effect of noise depends on several factors including the type of task being performed and noise levels. More importantly, whereas some groups of children increase performance during noise other groups declines. From our point of view these findings can be accounted for in a neurocomputational theory where noise interacts with dopamine, environmental factors, and individual levels of dopamine, where well controlled levels of noise may be beneficial for cognitive performance.

Publiceringsår

2008

Språk

Engelska

Sidor

63-74

Publikation/Tidskrift/Serie

Ljudmiljö, hälsa och stadsbyggnad : texter från ett tvärvetenskapligt symposium den 7 maj 2010 arrangerat av Ljudmiljöcentrum vid Lunds universitet i samarbete med SLU Alnarp

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Lund : Ljudmiljöcentrum vid Lunds universitet

Ämne

  • Psychology

Nyckelord

  • noise
  • improvements
  • memory
  • stochastic resonance

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 978-91-976560-1-6