Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Vem ska göra gruppindelningen och hur?

Författare

Summary, in Swedish

Grupparbeten utmålas som pedagogiskt fördelaktiga och av Högskoleförordningen följer, att sådana är

ett viktigt inslag i civilingenjörsutbildningen. Artikeln presenterar fallgropar och svårigheter som kan aktualiseras liksom ett antal faktorer som är väsentliga vid gruppsammansättning och examination för att optimera det aktiva lärande som ett grupparbete kan bidra till.

Publiceringsår

2012

Språk

Svenska

Publikation/Tidskrift/Serie

Pedagogiska inspirationskonferensen LTH

Dokumenttyp

Konferensbidrag

Förlag

Lund University

Ämne

  • Building Technologies
  • Energy Systems
  • Civil Engineering
  • Production Engineering, Human Work Science and Ergonomics
  • Other Civil Engineering

Nyckelord

  • free-rider
  • gruppindelning
  • examination av grupparbete
  • högskoleförordningen
  • SoTL

Conference name

7:e Pedagogiska inspirationskonferensen

Conference date

2012-08-30

Conference place

Lunds Tekniska Högskola, Sweden

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 2003-377X
  • ISSN: 2003-3761