Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Film and music in laboratory experiments: Emotion induction

Författare

Summary, in English

Emotion researchers have long use clips from commercial movies to experimentally elicit emotional states. The paper describes how the Niedenthal laboratory selected and tested emotion eliciting movie clips, and presents data on their effectiveness. A summary of published databases of emotion eliciting movies is presented and discussed.

Publiceringsår

2015

Språk

Engelska

Sidor

58-68

Publikation/Tidskrift/Serie

Music, Sound and the Moving Image

Volym

8

Issue

2

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Liverpool University Press

Ämne

  • Psychology

Nyckelord

  • emotion
  • film
  • elicitation

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1753-0768