Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Parallel algorithm of 3D wave-packet decomposition of seismic data: implementation and optimization for GPU

Författare

  • Viktor Nikitin
  • Fredrik Andersson
  • Anton Duchkov

Summary, in English

In this paper, we consider 3D wave-packet transform that is useful in 3D data processing. This transform is computationally intensive even though it has a computational complexity of O(N3 log N). Here we present its implementation on GPUs using NVIDIA CUDA technology. The code was tested on different types of graphical processors achieving the average speedup up to 46 times on Tesla M2050 compared to CPU sequential code. Also, we analyzed its scalability for several GPUs. The code was tested for processing synthetic seismic data set: data compression, de-noising, and interpolation.

Publiceringsår

2012

Språk

Engelska

Sidor

469-473

Publikation/Tidskrift/Serie

Journal of Computational Science

Volym

3

Issue

6

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Elsevier

Ämne

  • Mathematics

Nyckelord

  • GPU
  • Wave-packet decomposition
  • Seismic processing

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1877-7511