Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Låt studenterna orchestrera sitt eget lärande- Det kollaborativa lärandet genom öppna digitala resurser (OER)

Författare

  • Ebba Ossiannilsson
  • Alastair Creelman

Summary, in Swedish

Ebba Ossiannilsson Lunds universitet

Alastair Creelman, Linnéuniversitetet

OER, MOOC, spelifiering och badgerörelsen

Det är bara några av de trender vi har sett under 2012, mer kommer det att bli framöver och fort går det runt om i världen. I Horizon rapporten för 2012 förutsågs detta, men även augmented learning, individualiserat lärande, kursdesign och examination för lärande, sociala medier, learning analytics, pedagogik för mobilt lärande och nya business modeller för en öppen lärandekultur.



”I have never let my schooling interfere with my education.” —Mark Twain

Publiceringsår

2012

Språk

Svenska

Publikation/Tidskrift/Serie

SVERDnytt

Issue

3

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

SVERD

Ämne

  • Educational Sciences

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 2001-5429