Låt studenterna orchestrera sitt eget lärande- Det kollaborativa lärandet genom öppna digitala resurser (OER)
Författare
Summary, in Swedish
Ebba Ossiannilsson Lunds universitet
Alastair Creelman, Linnéuniversitetet
OER, MOOC, spelifiering och badgerörelsen
Det är bara några av de trender vi har sett under 2012, mer kommer det att bli framöver och fort går det runt om i världen. I Horizon rapporten för 2012 förutsågs detta, men även augmented learning, individualiserat lärande, kursdesign och examination för lärande, sociala medier, learning analytics, pedagogik för mobilt lärande och nya business modeller för en öppen lärandekultur.
”I have never let my schooling interfere with my education.” —Mark Twain
Alastair Creelman, Linnéuniversitetet
OER, MOOC, spelifiering och badgerörelsen
Det är bara några av de trender vi har sett under 2012, mer kommer det att bli framöver och fort går det runt om i världen. I Horizon rapporten för 2012 förutsågs detta, men även augmented learning, individualiserat lärande, kursdesign och examination för lärande, sociala medier, learning analytics, pedagogik för mobilt lärande och nya business modeller för en öppen lärandekultur.
”I have never let my schooling interfere with my education.” —Mark Twain
Avdelning/ar
Publiceringsår
2012
Språk
Svenska
Publikation/Tidskrift/Serie
SVERDnytt
Issue
3
Länkar
Dokumenttyp
Artikel i tidskrift
Förlag
SVERD
Ämne
- Educational Sciences
Status
Published
ISBN/ISSN/Övrigt
- ISSN: 2001-5429