Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Pricing strategies and pricing capabilities

Författare

Summary, in English

This article explores the intersection of pricing strategies and pricing capabilities by summarizing four distinct streams of research. By doing so, it provides insights into the challenges involved in implementing value-based pricing strategies as well as the generic challenges of building pricing capabilities. It also outlines the strategic importance of pricing capabilities.

Publiceringsår

2012

Språk

Engelska

Sidor

4-11

Publikation/Tidskrift/Serie

Journal of Revenue and Pricing Management

Volym

11

Issue

1

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Macmillan

Ämne

  • Economics and Business

Nyckelord

  • pricing strategies
  • pricing capabilities
  • value-based pricing
  • capabilities
  • resources

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1476-6930