Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

How Effects from Teacher-training of Academic Teachers Propagate into the Meso Level and Beyond

Författare

Redaktör

  • Eszter Simon
  • Gabriela Pleschova

Summary, in English

This text describes, from a cultural perspective, the role of higher education teacher training, in the systemic development of teaching and learning in higher education institutions. Three main organisational levels are identified: micro, meso and macro; and implications for and of teacher training on each level is discussed. Even though the emphasis is on the meso level, suggestions are made for managers and others with a macro level perspective.

Publiceringsår

2012

Språk

Engelska

Sidor

213-233

Publikation/Tidskrift/Serie

Teacher Development in Higher Education. Existing Programs, Program Impact, and Future Trends

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Routledge

Ämne

  • Educational Sciences
  • Pedagogy

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 978-0-415-50266-5