Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Reply to commentaries

Författare

Summary, in English

In our response, we address four themes arising from the commentaries.

First, we discuss the distinction between cognition and

metacognition and show how to draw it within our framework.

Next, we explain how metacognition differs from social cognition.

The underlying mechanisms of metacognitive development are

then elucidated in terms of interaction patterns. Finally, we consider

measures of metacognition and suitable methods for investigating

it.

Publiceringsår

2013

Språk

Engelska

Sidor

111-117

Publikation/Tidskrift/Serie

Infant and Child Development

Volym

22

Issue

1

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

John Wiley & Sons Inc.

Ämne

  • Psychology
  • Philosophy

Nyckelord

  • Implicit metacognition
  • perceptual metacognition
  • coding schema for epistemic action
  • shared practice
  • intersubjectivity
  • measures of metacognition.

Status

Published

Forskningsgrupp

  • CogComlab

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1522-7219