Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

The data chicken and egg problem

Författare

  • Håkan Jonsson

Summary, in English

Creating context aware consumer applications or other user data-driven applications require user data in order to model the user and her context. For users to give up personal data they want value from the data collecting application. So how can we provide the value to get the data when we need the data to provide the value, without intruding on the user’s privacy or violating her trust in the application? In this paper we name the problem, formulate a data usage design principle and discuss some potential solutions to the problem.

Publiceringsår

2012

Språk

Engelska

Sidor

7-10

Publikation/Tidskrift/Serie

Workshop on Informing Future Design via Large-Scale Research Methods and Big Data

Dokumenttyp

Konferensbidrag

Ämne

  • Computer Science

Nyckelord

  • User model
  • context awareness
  • privacy
  • design

Status

Published