Digitalisera de nationella proven
Författare
Summary, in Swedish
Digitala system för pedagogisk bedömning öppnar nya möjligheter som inte finns med
papper och penna. Dessutom frigörs tid för lärarna. Vi ber därför Skolverket att tillsätta
en bred arbetsgrupp för att utveckla ett digitalt system för nationella prov, skriver Agneta
Gulz och Magnus Haake, båda verksamma inom utbildningsvetenskap.
papper och penna. Dessutom frigörs tid för lärarna. Vi ber därför Skolverket att tillsätta
en bred arbetsgrupp för att utveckla ett digitalt system för nationella prov, skriver Agneta
Gulz och Magnus Haake, båda verksamma inom utbildningsvetenskap.
Avdelning/ar
Publiceringsår
2014-01-02
Språk
Svenska
Publikation/Tidskrift/Serie
Svenska Dagbladet, Brännpunkt
Dokumenttyp
Tidningsartikel
Förlag
Svenska Dagbladet
Ämne
- Learning
Nyckelord
- digitalisera
- nationella prov
- feedback
- frigöra resurser
- utdelning för lärande
- likvärdig bedömning
- summativ bedömning
- formativ bedömning
- digital funktionalitet vs digitalt format
Status
Published
Forskningsgrupp
- Lund University Cognitive Science (LUCS)
ISBN/ISSN/Övrigt
- ISSN: 1101-2412