Delmål och kamratgranskning - erfarenheter från en grundkurs i programmering

Summary, in Swedish

För att få studenterna att arbeta kontinuerligt under kursens gång och reflektera över sitt eget lärande infördes delmålskontroller med kamraträttning i en grundkurs i programmering. Försöket slog väl ut. Studenterna arbetade kontinuerligt med kursen och deltog i stor utsträckning i delmålskontrollerna. Tentamensresultatet blev mycket bra. En positiv effekt av delmålskontrollerna var även att de gav feedback till både den enskilda studenten och läraren på ett tidigt stadium.

Sidor

Pedagogiska inspirationskonferensen LTH