Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Deutsche Werbungsanrede - Siezen, Duzen oder die beide

Författare

  • Jonathan Gradén

Summary, in English

Through an empirical investigation, this paper looks into how German pronouns are used in different commercials targeted at different groups of the population. The results differ significantly from the last such investigation carried out in 1978.

Avdelning/ar

Publiceringsår

2015

Språk

Tyska

Dokumenttyp

Examensarbete för kandidatexamen

Ämne

  • Languages and Literatures

Nyckelord

  • German
  • commercials
  • Römer
  • Pronouns
  • Pronomen
  • Werbung
  • Reklam

Handledare

  • Mikael Nystrand