Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

The God in the Machine : Occultism, Demiurgic Theology and “Gnostic” Self-Knowledge in Japanese Video Games

Författare

Redaktör

  • Linus Larsson
  • Daniel Goldberg

Summary, in English

The article explores influences from Old Testament and Gnostic sources upon Japanese video game culture and also discusses the relationship between the player and the played in said games - from a perspective rooted in an exegesis of such texts. It also concerns the pop-culture climate of the 1990s and early 2000s in this context.

Avdelning/ar

Publiceringsår

2015

Språk

Engelska

Sidor

235-256

Publikation/Tidskrift/Serie

The State of Play : Creators and Critics on Video Game Culture

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Seven Stories Press

Ämne

  • Religious Studies

Nyckelord

  • dark 90s
  • western esotericism
  • culture studies
  • old testament
  • final fantasy
  • video games
  • hebrew bible
  • gnosticism
  • deadly premonition

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 9781609806392