Arbete, studier och möten på distans: hur påverkas resandet? Delrapport 3: Distansutbildning

Summary, in Swedish

Distansutbildning har i Sverige på högskole- och universitetsnivå vuxit från att omfatta en tiondel av studenterna till nästan en tredjedel under loppet av ett decennium. Denna rapport redovisar svenska och internationella erfarenheter av distansutbildning, med ett speciellt fokus på effekter på resande och utsläpp av klimatgaser. Rapporten innehåller även framtidsprojektioner för distansutbildningens effekter 2030 och 2050.

Underlagsrapport till regeringens utredning Fossilfri Fordonsflotta

[Publisher information missing]