Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Egen formulering, plagiat eller kopia. Hur höjer vi ribban för vad studenten anser vara fusk?

Författare

Summary, in English

Fusk och plagiat är något av en ödesfråga för den

högre utbildningen. Om studenter klarar sig igenom kurser på

grund av fusk hotas allmänhetens och arbetsgivarnas

förtroende för den högre utbildningen. Tyvärr råder det idag

en avsevärd oenighet om var gränsen för fusk går. Vi anser det

därför vara hög tid att vi som lärare tar vårt ansvar och

diskuterar dessa frågor ingående samt ger tips till varandra

om hur fusk kan undvikas och upptäckas.

Publiceringsår

2004

Språk

Svenska

Sidor

43-45

Publikation/Tidskrift/Serie

Andra Pedagogiska Inspirationskonferensen

Dokumenttyp

Konferensbidrag

Ämne

  • Chemical Engineering

Status

Published