Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

ABS control - A design model and control structure

Författare

Redaktör

  • Rolf Johansson
  • Anders Rantzer

Summary, in English

The Anti-lock Braking System is an important component of acomplex steering system for the modern car. Most of ABS controllersavailable on the market are table and relay-feedback based.In the latest generation of “brake by wire” systems, the performancerequirements on the ABS are much higher. Control objective shiftsto maintain a specified tire slip during braking. The authors propose a design model and based on that a gain-scheduled controller that regulates the tire-slip. Simulation and test results are presented.

Publiceringsår

2003

Språk

Engelska

Sidor

85-96

Publikation/Tidskrift/Serie

Nonlinear and Hybrid Systems in Automotive Control

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Springer

Ämne

  • Control Engineering

Nyckelord

  • gain scheduling
  • PID control
  • ABS
  • design model

Status

Published