Du är här

Muddiest Point -; erfarenheter och reflektioner

Författare:
Publiceringsår: 2003
Språk: Engelska
Sidor: 37-41
Publikation/Tidskrift/Serie: Proceedings - 1:a Pedagogiska Inspirationskonferensen 2003
Dokumenttyp: Konferensbidrag
Förlag: LTH

Sammanfattning

I en stor del av kurserna på Institutionen för Reglerteknik är traditionella räkneövningar en av de vanligast förekommande undervisningsformerna. Övningarna är traditionellt upplagda och går vanligtvis till så att övningsledarna går igenom några tal på tavlan och därefter, i mån av tid, får studenterna räkna på egen hand. Något som ofta upplevs som ett problem med övningen som undervisningsform är att interaktionen mellan lärare och studenter är bristfällig. För att förbättra kommunikationen har metoden "Muddiest Point" testats under övningarna i några av institutionens kurser. Sedan starten under vårterminen 2001 har metoden använts både i grundkurser och i fortsättningskurser. Erfarenheterna är, med vissa reservationer, mycket goda.

Disputation

Nyckelord

  • Technology and Engineering

Övrigt

Published

Box 117, 221 00 LUND
Telefon 046-222 00 00 (växel)
Telefax 046-222 47 20
lu [at] lu [dot] se

Fakturaadress: Box 188, 221 00 LUND
Organisationsnummer: 202100-3211
Om webbplatsen

LERU logo U21 logo