In situ hydrogen loading on zirconium powder

• Tuerdi Maimaitiyili
  • Jakob Blomqvist
  • Axel Steuwer
  • Christina Bjerkén
  • Olivier Zanellato
  • Matthew S. Blackmur
  • Jerome Andrieux
  • Fabienne Ribeiro

Summary, in English

For the first time, various hydride phases in a zirconium-hydrogen system have been prepared in a high-energy synchrotron X-ray radiation beamline and their transformation behaviour has been studied in situ. First, the formation and dissolution of hydrides in commercially pure zirconium powder were monitored in real time during hydrogenation and dehydrogenation, then whole pattern crystal structure analysis such as Rietveld and Pawley refinements were performed. All commonly reported low-pressure phases presented in the Zr-H phase diagram are obtained from a single experimental arrangement.

Sidor

Journal of Synchrotron Radiation