Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Reading mathematics representations: an eye-tracking study

Författare

  • Chiara Andra
  • Paulina Lindström
  • Ferdinando Arzarello
  • Kenneth Holmqvist
  • Ornella Robutti
  • Cristina Sabena

Summary, in English

We use eye tracking as a method to examine how different mathematical representations of the same mathematical object are attended to by students. The results of this study show that there is a meaningful difference in the eye movements between formulas and graphs. This difference can be understood in terms of the cultural and social shaping of human perception, as well as in terms of differences between the symbolic and graphical registers.

Publiceringsår

2015

Språk

Engelska

Sidor

237-259

Publikation/Tidskrift/Serie

International Journal of Science and Mathematics Education

Volym

13

Issue

2

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Springer

Ämne

  • Human Aspects of ICT
  • Learning

Nyckelord

  • Eye tracking
  • Mathematical representations
  • Semiotics
  • Visual perception

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1571-0068