Funktionell familjeterapi i barnpsykiatrisk praxis

• Kjell Hansson
  • Per Johansson
  • Gun Drott-Englén
  • Ylva Benderix

Summary, in English

This article describes the results from a cooperative model project treating delinquents and their families with Functional Family Therapy (FFT). The treatment has taken place within a frame of cooperation between social welfare, child psychiatry and a drugtreatment unit. The results from the treatment group are compaired with treatment as usual. The FFT-group showed increased familyfunction and fewer psychiatric symtoms after treatment. Both patents and youths showed higer optimism and valued the treatment high. The results are smilar to earler university based research with the same metod.

Publiceringsår

Svenska