Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Virtual pedagogical agents - design guidelines regarding visual appearance and pedagogical roles

Författare

Redaktör

  • A. Méndez-Vilas
  • A. Solano Martín
  • J.A. Mesa González
  • J. Mesa González

Summary, in English

Following a brief discussion on aspects of visual appearance and roles respectively, two user studies are presented and discussed. Both focus on learner experiences and explore the reciprocal relation between visual appearance of virtual agents and their pedagogical roles. The paper concludes with some preliminary guidelines for the early stages of the design process of virtual pedagogical agents.

Publiceringsår

2006

Språk

Engelska

Sidor

1848-1852

Publikation/Tidskrift/Serie

[Host publication title missing]

Volym

3

Dokumenttyp

Konferensbidrag

Förlag

Formatex Research Center

Ämne

  • Learning

Nyckelord

  • pedagogical role
  • virtual pedagogical agent
  • visual appearance
  • gender
  • design guideline
  • SoTL

Conference name

The IV International Conference on Multimedia and Information and Communication Technologies in Education (m­ICTE 2006)

Conference date

2006-11-22 - 2006-11-24

Conference place

Badajoz, Spain

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 84-690-2469-8