Syntolkning : forskning och praktik

Redaktör

Summary, in Swedish

Bokens första del består av tio längre artiklar, skrivna av forskare och utbildare från olika discipliner. De baseras på forsknings- och utvecklingsprojekt som pågått under de gångna fem åren. I bokens andra del har vi samlat några röster från syntolkningsområdet i stort, framför allt från aktörer utanför den akademiska sfären. Vår ambition är att genom forskning öka förståelsen för syntolkning och på så sätt göra framtiden för denna verksamhet mer gynnsam. Att forskning på området har en stor samhällsrelevans framgår tydligt av bidragen till denna bok.

2016-10

Lund University Cognitive Studies

Volym

Bok