Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Web 2.0 to Encourage Usability of GIS (Geographical Information Systems) in Society – the eGIS+ Project

Författare

  • Ebba Ossiannilsson
  • Hilding Sponberg

Redaktör

  • A. Méndez-Vilas
  • A, Solano Martín
  • J.A. Mesa González
  • J. Mesa González

Summary, in English

GIS applications are nowadays used in nearly every area of society and the need for GIS competence is therefore

increasing over all. Micro-training and open educational resources are important concepts to reach new target

groups, not least from a higher education perspective. The use of Web 2.0 creates possibilities for a more user

friendly approach and for broader outreach. The eGIS+ project addresses the question of how to capture the

interest of children and new groups for GIS and to offer GIS competence with a high level of flexibility in time,

space and study pace.

Publiceringsår

2009

Språk

Engelska

Sidor

1131-1135

Publikation/Tidskrift/Serie

Research, Reflections and Innovations in Integrating ICT in Education

Volym

2

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Formatex Research Center

Ämne

  • Educational Sciences

Nyckelord

  • Geographical Information Systems
  • Micro-training
  • Open Educational Resources

Status

Published

Projekt

  • eGIS+ LLP-LdV/ToI/2007/NO/165.003

Forskningsgrupp

  • EU-project group

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 978-84-692-1790-0
  • ISBN: 978-84-692-1788-7