Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Etik i handledning av doktorander.

Författare

  • Jitka Lindén

Summary, in English

The article considers various ethical issues in the supervision of doctoral students. Narratives collected at seven Swedish universities describing problematic situations in supervision were analyzed against the background of basic ethical principles, professional ethics of European psychologists, a list of critical incidents from the US, and a code of conduct for supervisors at Oslo University. A number of situations involving an increased risk of unethical supervisory behaviour were identified. It is argued that supervisors could benefit from articulated ethical principles if their articulation and application are integrated into a continuing process o competence development in the field.

Publiceringsår

2005

Språk

Engelska

Sidor

229-244

Publikation/Tidskrift/Serie

Nordisk Pedagogik

Volym

25

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Universitetsforlaget

Ämne

  • Psychology

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 0901-8050