Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Etik och marknadsföring: Skäl till självkritik?

Författare

Summary, in Swedish

Marknadsföringen av läkemedel är ständigt omtvistad. Branschen klandras inte sällan för en alltför aggressiv marknadsföring för att maximera försäljningen. I synnerhet har kritiken mot industrin varit hård i USA, där flertalet bolag dömts för eller ingått förlikningar i miljarddollarklassen efter omfattande och tillsynes medvetet oetiskt försäljningsarbete.

Avdelning/ar

Publiceringsår

2015

Språk

Svenska

Sidor

28-30

Publikation/Tidskrift/Serie

Pharma Industry

Volym

2

Issue

15

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Pharma Industry Publishing AB, Pharma Industry Publishing AB

Ämne

  • Other Medical Sciences not elsewhere specified
  • Sociology
  • Ethics

Status

Published

Projekt

  • The dilemma of the swine flu vaccine