"Platon talar om fyra slags sätt att smickra, men Cleopatra kunde fler”: Marcus Antonius uppgång, nedgång och fall i tv-serien Rome

Redaktör

• Ulf Zander
  • Isak Hammar

Summary, in English

Study of the representation of Mark Antony in the HBO televison series Rome. Here, Mark Antony is represented in all his traditional guises as a soldier, a politician, a womanizer, a drunkard and finally as he develops into a transsexual appearance in his subjugated relationship to Queen Cleopatra of Egypt.

Avdelning/ar

Publiceringsår

Svenska

Sidor