Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

The diffusion model and the social-hierarchical process of change

Författare

Summary, in English

This article presents some critical comments on the use of Rogers' innovation-diffusion model, which is often referred to in health promotion research as an explanation of how behavioural changes occur over time. The analytical focus is on the belief that there is a social pattern in the process of diffusion, so that higher socioeconomic groups lead the way in adopting ‘preventive innovations’, and lower socio-economic groups subsequently follow as ‘late adopters’. This view of the diffusion process—closely akin to the notion of ‘imitation/social role modelling’—will be reviewed here within a sociological framework.

Publiceringsår

1997

Språk

Engelska

Sidor

323-330

Publikation/Tidskrift/Serie

Health Promotion International

Volym

12

Issue

4

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Oxford University Press

Ämne

  • Economics
  • Sociology

Status

Published

Forskningsgrupp

  • Social Medicine and Global Health

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1460-2245